San Francisco - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Ronald

19 December 2012 | Verenigde Staten, Brownsville

Heee allemaal!

we zijn alweer een maand verder en wat is er veel gebeurt zeg! nu nog proberen alles te herinneren en op te schrijven:p

Ik zal maar beginnen met mijn trip naar SF eind november. Met de organisatie hier in de USA ben ik een weekend naar San Francisco geweest samen met ongeveer 70 andere uitwisselings studenten van die organisatie. Met een bus en een aantal autos gingen we opweg.
's ochtends vroeg om 7 uur moest ik op een parkeerplaats zijn zo'n 40 min rijden vanaf mijn huis. Dus dat was lekker vroeg opstaan wat ik helemaal niet erg vind....:S
Eenmaal in de bus begon de echte reis, het was slechts 9 uur in de bus zitten. Maar dan eindelijk aan het einde van de dag zagen we SF voor ons liggen!
Daar zaten we dan op onze kamer helemaal brak van de reis. we zaten op een kamer met 4 mensen. Ik had ze nog nooit gezien, ik zat op een kamer met een duitser, mexicaan en een slowaak(is dat goed?). Het enige was dat er maar twee bedden n de kamer stonden. Wat opzich niet heel erg was als het tweepersoons bedden waren. Laat het nou twee anderhalf persoons bedden zijn... maarja het waren lange dagen dus je was na een dag door de stad lopen best wel gesloopt en dan slaap je wel.

Ik zal niet alles zo uitgebreid vertellen want dan ben ik erg lang bezig.
De volgende morgen liepen we naar de haven wat 5 min lopen was vanaf het hotel. daar gingen we op de boot naar het gevangenis eiland Alcatroz. Het eiland is sinds 1960 niet meer in gebruik. was echt gaaf om te zien. Vooral de audio tour maakte het leuk want dat was als een soort hoorspel gedaan dus het leek echt alsof je daar rondliep met de de geluiden om je heen van gevangenen.
Nadat we de boot terug hadden genomen gingen we naar pier 39, vlak bij ons hotel. het was eigenlijk gewoon een grote straat met allemaal winkeltjes en restaurants was erg leuk pm er rond te lopen en gewoon wat rond te kijken. daar aten we elke avond ons diner. kreeg je een bon die je bij een van de restaurants kon gebruiken.
nadat we onze lunch hadden gehad gingen we de bus in en kregen we een tour door de stad. we eindigde bij een mooi uitkijk punt.

de volgende dag zijn we naar Chinatown geweest en kregen we de gelegenheid om te shoppen. aan het einde van de dag kwamen we bij elkaar op Union Square een groot plein in SF, alle meiden met enorm veel tassen en de jongens hoogstens met twee:p

Het hotel had een verwarmd buitenbad dus dat was erg lekker naar deze dag! tot 11 uur konden we in de lobby zitten van het hotel daarna moesten we op onze kamer zijn.

Op zaterdag zouden we naar Sixflags gaan, echt een gaaf pretpark met echte grote en vooral hoge achtbanen. helaas kwamen we voor een dichte deur te staan. vanwege het weer was belsoten om het pretpark voor die dag te sluiten, beetje jammer was eht wel want die dag scheen de zon... dus gingen we eerder naar huis. en kwamen we rond middernacht terug in Eugene waar de trip begonnen was. Het was een erg geslaagde trip zou het zo nog een keer doen!!

Nu merk ik al dat er veel gebeurt is in de maand november. want nog voor ik naar SF ging heb ik Thanksgiving gevierd.
Met mijn familie gingen we naar Washington state. dat is de staat ten noorden van Oregon. vlak over de grens bij Portland woont de broer van mijn gastvader. ongeveer 3 uurtjes rijden en we waren er.
direct gingen de ouders de tafel dekken en de laatsete voorbereidingen werden gedaan voor het thanksgivings diner.
Ik speelde samen met mijn gastbroer en zijn neef Colonisten. Ik heb dat weekend erg veel spelletjes gespeelt! nog nooit een spel tot half zes 's ochtends gespeelt en de volgende morgen moesten we om negen uur op staan om terug te gaan naar huis.
Het diner zelf was erg veel, natuurlijk kalkoen, heb hem zelf niet geproefd maar dat vonden de anderen helemaal niet erg dan was er meer voor hun:p. het was erg gezellig en zat daarna ook flink vol. maar nee het was nog niet afgelopen. want nu kwamen de taarten op tafel. pompoentaart, vruchtenvlaai,appeltaart echt van alles.
Al met al een erg geslaagde Thanksgiving.

Heb met mijn gastfamilie ook Sinterklaas gevierd. Ik had een pakket van Sint ter Telgte gekregen voor de hele familie. Dus ja dan moest ik proberen uit te leggen wat het nou eigenlijk was. Al snel kwamen de vragen waarom is die helper zwart, waarom hebben ze allemaal een afrokapsel? De kadootjes vonden ze helemaal geweldig maar het idee er achter begrijpen ze volgensmij nog steeds niet echt:p het was in iedergeval erg gezellig om de cadeautjes uit te pakken in een huiskamer met een haardvuurtje in het huis van opa en oma.

En natuurlijk zoals de meeste al weten is het basketbalseizoen van start gegaan. Elke dag train ik nu na schooltijd, het is echt heerlijk om zo veel te sporten. Ik zit in het JV team. je hebt twee teams, het JV en het Varsity team. het varsity team is voor de beste spelers van de school, die vertegenwoordigen echt de school en hebben veel tournooien. Het JV team is kort gezegd alle mensen die niet in het vasrity zitten. dus je hebt van alles in dat team zitten, mensen die kunnen baskteballen en mensen die niet kunnen basketballen. Maar het niveau ligt nog steeds boven het basketbal van nederland... de trainingen zijn zwaar maar goed en ik leer echt veel. heb nu twee wedstrijden gespeelt. eentje verloren en eentje gewonnen. de wedstrijden zijn zo anders dan in nederland. het gaat veel sneller, en het gaat er harder aan toe. soms lig je half dood op het veld en doet de scheids niets en dan fluit hij wel weer voor kleine overtredingen. dat is nog eventjes wennen wat voor dingen wel kunnen in een amerikaanse wedstrijd en welke niet.

Ik denk dat ik nu alles wel zo beetje heb gehad. Nu het eind december is heb ik natuurlijk al inkopen gedaan voor kerst. want hier gaan we echt kerst vieren. ben echt benieuwd hoe dat gaat worden. Onder de boom liggen al heel wat cadeautjes voor iedereen. maar ik vertel jullie later wel hoe het was.:)
sorry voor het lange verhaal!

Fijne Feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

  • 20 December 2012 - 00:09

    Elly En Hans:

    Hallo Ronald, leuk om je verhaal nu ook te lezen en foto's van je San Fransiscotrip te zien. Grappig die foto's onder de trompetbloem en met de aapjes: precies zo als in 2008! En nog gefeliciteerd met je gewonnen basketbal-wedstrijd.
    Groetjes Hans en Elly.

  • 20 December 2012 - 10:35

    Hilke:

    He Ronald,
    Wat klinkt het allemaal overweldigend gaaf! Echt zoals het hoort in Amerika.
    Geniet er lekker van! En volgens mij kunnen ze daar kerst vieren als geen ander,
    lekker over de top. Fijne dagen!
    Groetjes Hilke en co

  • 20 December 2012 - 12:02

    Margarethe:

    Hallo Ronald,
    Fijn te lezen, dat het zo goed gaat. Leuke trips,wel af en toe ver reizen en lekker basketballen.
    Genieten van de Amerikaanse tradities en een beetje Holland overbrengen in de vorm van Sinterklaas.
    Voor de Kerstdagen veel plezier samen met je gastfamilie en voor 2013 veel mooie en avontuurlijke
    momenten in Amerika. Natuurlijk ook van mijn vier mannen.
    Groetjes, Margarethe.

  • 21 December 2012 - 22:36

    Iris En Bram:

    Hey Ro!
    Leuk om te lezen hoor! Heel wat typewerk maar wel leuk dat je dit allemaal een beetje bijhoudt! Foto's: super leuk! Misschien moet je toch fotograaf worden; leuke aparte en mooie beelden!
    Lachen die foto's 'uit 2008' revisited!(?) Zit er opeens 50 cm meer op het bankje :-)!!
    Hopelijk ben je helemaal klaar voor kerst in de USA?! Is het allemaal goed gegaan met het verdelen van de cadeau lijstjes? Onze vakantie begint vandaag/is nu begonnen!! Yeeeh!

    We skypen vast nog wel een dezer dagen (=een mooie Nederlandse uitdrukking)..:-)

    See Yah! and enjoy! Hohoho!

  • 26 December 2012 - 15:54

    Stephanie En Peter:

    Hi Ro!
    Wat een mooi verhaal heb je weer! Erg leuk om te lezen en helemaal niet erg als ze wat lang zijn hoor. Kunnen wij lekker meegenieten met jouw avonturen.

    En broertje, op de foto's ben je gevaarlijk groot aan het worden... niet té lang worden hè ;-).

    Geniet van de Amerikaanse Kerst, Normaal is november/december al in teken van feestdagen, maar jij maakt het daar nu wel heel erg bont! Thanksgiving, Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw.. Anyway: Enjoy!

    Liefs,
    Peter en Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brownsville

Een reis met Into Study Exchange

Highschoolyear

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Prom en beginvan het einde

20 April 2013

Portland, Seattle!

10 Maart 2013

de tijd vliegt

01 Februari 2013

einde semester

19 December 2012

San Francisco
Ronald

Komend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika! Ik ga daar naar een Highschool en woon in een gastgezin. Af en toe zet ik een reisverhaal en foto;s op dit blog en kun je dat lezen. Zo kun je op de hoogte blijven:)

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 8064

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: