de tijd vliegt - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu de tijd vliegt - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 Maart 2013 | Verenigde Staten, Brownsville

Hee allemaal,

wat vliegt de tijd voorbij zeg! het is nu al weer maart, voor dat ik het weet moet ik alweer weg hier. maar daar ga ik nu nog niet over nadenken:P

wat is er allemaal gebeurt afgelopen maand. school is natuurlijk gewoon verder gegaan, eigenlijk niet veel bijzonders gebeurt. wel gek eigenlijk dat het allemaal zo gewoon voor me is geworden hier.
onze school is wel 4e geworden in de staat Oregon met basketbal, voor de 2a schools (dat 2a zegt hoe groot een school is. 1a is de kleinste 6a de grootste)
Mijn bastketbal was al eerder gestopt maar het schoolteam ging dus nog door. we waren 3e van onze competitie geworden. wij waren 1 van de 8 teams uit de staat die naar Pendelton mochten.
Pendelton is een plaatse in het noord oosten van Oregon. daar is een sportzaal met een oude NBA-vloer, daar werden de championship wedstrijden gehouden. en wij zijn vierde geworden.

ik was samen met mn gastfamilie gaan kijken naar de wedstrijden. was een erg leuke trip. was nog niet in deze omgeving van Oregon geweest. het was erg droog daar een beetje woestijn achtig. op woensdag gingen we er heen en zondag kwamen we terug. elke dag waren er wedstrijden. we hebben er veel gezien, en bij sommige wedstrijden was het echt overvol, denk wel zo'n 1500 man in totaal. echt ongelovelijk wat een sfeer er was, en dat voor een high school basketbalwedstrijd. het blijkt maar weer eens dat sport erg belangrijk is voor iedereen hier!
we hebben natuurlijk niet alle wedstrijden gekeken, zijn nog wezen bowlen, waar ik de eerste twee keer een strike gooide, dachten ze dat ik heel goed kon bowlen. nou niet dus want dat was gewoon geluk haha.
we hebben nog een dorpje bezocht wat er uitzag als een verlaten wildwest dorpje, maar er woonden echt mensen en er was zelfs een school

dat was de grootste gebeurtenis eigenlijk. heb de laatste tijd veel met vrienden iets gedaan. gingen we film kijken, spel spelen oid, ben nog een keer naar Dutch Bro's geweest, een bekende koffie keten hier, zo iets als starbucks, probeerde in het nederlands te bestellen maar dat ging niet geweldig, kreeg mn koffie wel gratis:D
wil je rond 1 uur 's nachts naar huis staat de auto vast in de modder. na 1,5 uur ploeteren konden we eindelijk weg. weer een avontuurtje beleefd. de bandsporen zie je nu nog...

op school worden na elk semester awards uitgereikt. leraren kunnen leerlingen belonen met een award. erg grappig, zou in nederland niet zo snel gebeuren, maar hier wel. de hele school in de gymzaal. een leraar kwam dan naar voren en zei iets van hoe goed diegene zn best had gedaan en dan kreeg je een mooi papiertje er op met je naam er op en voor wel vak het was. en ze hadden ook een algemene award, the Honor Role, wat betekende dat je alleen maar A's of B's had (cijfer 8 of hoger). iedereen die dat had werd naar voren geroepen en ik zat daar ook bij. nou ik heb nog nooit een award gehad voor mn cijfers, nou is het hier ook wel ietsjes makkelijker dan in nederland:p maar wel leuk om te krijgen.

ondertussen is atletiek al begonnen, heb nu 1 week training chter de rug, flink spierpijn gekregen. is vooral erg gezellig, je doet niet heel erg veel. afentoe een goede training en dan weer lekker lui niks doen, even van het zonnetje genieten, want ja de laatste dagen schijnt de zon hier. nout dat is echt lang geleden. het begint echt lente te worden. de lucht is nog fris maar de zon al warm, heerlijk!
misschien ga ik ook nog baseball doen, 'just for the experience' want dat is toch wel een echt amerikaanse sport!

Nou heb nu wel weer genoeg geschreven, ga proberen fotos er op te zetten maar vorige keer werkte het niet op een of andere manier. ga het gewoon nog een keer proberen.

Groetjes vanuit Brownsville!

• 10 Maart 2013 - 08:48

Henkjan :

Leuk verslag! Vet gaaf allemaal . Groetjes en nog viel spab Henkjan

• 10 Maart 2013 - 12:05

Margarethe:

Hallo Ronald,
    Gezellig om weer wat van je te lezen en foto's te zien, zelfs in actie. Inderdaad de tijd vliegt. Voordat je het weet ben je weer in Holland, waar op dit moment WEER natte sneeuw ligt in de tuin, in maart. Dus geniet van de lente in Amerika en de laatste maanden bij je gastgezin, met sport en op school.
    Ook hier vliegt de tijd. Laatste schoolexamenperiode gaat binnenkort beginnen voor Robert en Marnix.
    De laatste schooldag, gala en daarna het centraal schriftelijk. Eind mei zijn ze klaar en halvewege juni weten we of ze geslaagd zijn. Met Harold gaat ook alles goed, alleen die moet wat langer naar school, tot half juli.
    Veel liefs van ons allemaal,
    Margarethe.

• 10 Maart 2013 - 20:32

Iris:

He bro!

Leuk om weer een bericht van je te lezen! Ik kom net terug uit Berlijn en de anderen zitten nog in Wiesen, dus dan is het nog leuker! :-)
    Gaaf ook om je foto's te zien. Ik herkende je eerst bijna niet op die basketbalfoto's! Je maakt wel een paar mooie acties, ziet er goed uit.
    Wat heerlijk dat het weer een beetje lente wordt, want volgens mij heb jij ook wel een aardig grijze winter gehad. Hier hadden we vorige week ook even het idee dat het weer lente aan het worden is, maar gisteren en vandaag zaten we in Berlijn weer flink in de sneeuw. En dan te bedenken dat het in Wiesen regende en zelfs ruim boven de 10 graden was.
    Heb je je 2e overlevingspakket trouwens al ontvangen? Zo niet...it's on its way to Brownville!

Tot skypes of mails maar weer!

Dikke knuffel!
    Liefs, Iris

• 10 Maart 2013 - 21:44

Peter:

Hee Bro!

Wouw zeg, dat klinkt ehm... Amerikaans!! En je begint meer en meer een basketballer te worden man :-) stevige schouders, grote handen en .....langer..... hoeveel centimeters ben je ondertussen gestegen?
    , Het was even een weekendje alleen in Nederland, de rest van de fam. was weer eens de hort op. De Renova conferentie was ook mooi ;-) en net als Iris hebben we hier in Nederland weer een mooi wit laagje .. Is nu wel mooi geweest. Lekker de Lente in ;) We moeten snel weer bij skypen!! want... dit berichtje komt uit het Rijswijkse! We zijn daar nu echt neergestreken. Het adelaarsnest in Utrecht is achtergelaten.

Bro, groetjes van Steef, en Cya soon!

X
    Peter

• 13 Maart 2013 - 11:34

Elly:

Hé Ronald!
    Terwijl we in Davos aan een super gebakje zaten met min of meer échte koffie erbij ontdekte Daphne dat er Wifi was en dat betekende weer dat zij berichtjes kon ontvangen en zo wisten we dat jij weer een up-date had gemaakt......zojuist heb ik het zitten lezen en het is steeds weer leuk om je bericht(jes) te lezen. Ja, ik weet dat het een heel verhaal is, maar smaakt altijd naar meer! Zoals je merkt zijn wij weer terug. Even leek het niet te lukken want in Duitsland was het echt winter met alle problemen op de wegen vandien. Jé, ik heb nog nooit zoveel vrachtauto's en ander auto's in zulke lange rijen gezien als gisteren. Waar je ook keek auto's, auto's, auto's stilstaand of heeeeeel langzaam rijdend. Er zijn veel ongelukken gebeurd en wij hebben er ook heel wat gezien, sneeuw en mee brengende gladheid op overvolle wegen is geen gelukkige combi. De reis duurde "wat" langer dan gepland, maar kon de pret niet drukken. We hebben heerlijke dagen gehad, goede sneeuw conditie hoog in de bergen en goed weer, milde temperaturen en over het algemeen zonnig en met elkaar heel fijn gehad. En last but not least: allemaal weer heelhuids thuis! Vrijdag skypen we verder. Voor nu een dikke knuffel! Elly

• 13 Maart 2013 - 12:35

Daphne:

Ronald!
    Wat leuk weer een berichtje te lezen! Grappig hè om te merken om het leven wat aan het begin in alles zo anders was, nu gewoon begint te worden.
    Tja, en de tijd vliegt. Maar eigenlijk ben ik daar ook wel blij mee, want ik heb erg zin je weer te zien! Ik miste mn ski-maatje wel hoor! Maar goed het betekent ook dat je het naar je zin hebt en daar kan je gelukkig nog wel een paar maandjes van genieten.
    Liefs Daphne