einde semester - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu einde semester - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

einde semester

Blijf op de hoogte en volg Ronald

01 Februari 2013 | Verenigde Staten, Brownsville

Hee allemaal!
zo het is alweer een maand geleden na mn vorige verhaal. tijd om jullie weer eventjes bij te praten!
ondertussen zit ik alweer aan het einde van mijn semester. afgelopen week heb ik mijn finals gehad. voor elk vak krijg je een test die zwaar mee telt voor je eindcijfer. zeg maar een School Examen. ik weet de uitslag nog niet, dat krijg ik komende week te horen.

deze week heb ik drie wedstrijden gehad, volgende week heb ik er dan nog twee en dan zit het basketbalseizoen er op. jammer, had graag nog een tijdje door blijven spelen. Maar dit was in ieder geval een erg leuke en leerzame ervaring. nu komen de lente sporten er aan, oftewel atletiek, honkball en softball. Ik ga waarschijnlijk atletiek doen.

eigenlijk is afgelopen maand niet heel veel gebeurt om veel over te vertellen(scheelt jullie weer wat lezen;)) omdat ik zoveel basketball had was er eigenlijk geen tijd voor andere dingen. als je thuis kwam was je blij om ff niks te hoeven doen.
Wat ik wel heb gedaan en dat was echt heel leuk! Ik heb geskiet!! echt heerlijk om weer op de skies te staan en naar beneden te racen! ik zet ook nog wel een foto bij dit verhaal. ik was met mn gastvader, een super mooie skidag, lekker zonnetje, niet te koud niet te warm. En een prachtig uitzicht. Met school was er toevallig de week erna een schoolreisje met de mogelijkheid om te kunnen skien. Heb ik natuurlijk gedaan. samen met een andere uitwisselings student uit slowakije en nog iemand van hier waren we de enige highschoolers. het was helaas niet weer een mooie dag, het sneeuwde nogal dus was het lastig om diepte te zien. maar toch wel heerlijk dagje!

Ik heb mijn eerste debuut gemaakt op het amerikaanse toneel! met de drama klas die ze dit jaar voor het eerst weer hebben sinds jaren hebben we een toneelstuk opgevoerd. Een beetje apart verhaal maar uiteindelijk erg geslaagd! het ging over katharen die de wereld gingen veroveren, het toneelstuk werd verteld door een verteller die allemaal rare dingen bedacht die gebeurde, dit leverde grappige situaties op.
komend semester gaan we waarschijnlijk een wat groter toneelstuk doen of misschien een musical. En ik mag helpen regiseren!! echt super leuk! Ik had met de lerares er over gehad dat ik waarschijnlijk een drama opleiding ga doen voor dramadocent, toen kwam ze met het idee dat ik wel mocht helpen met regiseren. ben erg benieuwd hoe dat gaat worden.

Afgelopen maandag was het volgensmij was het. Ik zat op school achter de computer en dacht laat ik eens eventjes kijken wat er in nederland gaande is. Ik open nos.nl en met grote letters zie ik dat Beatrix er mee stopt. man waarom moest ze zonodig dit jaar uitkiezen dat ik er niet ben! kan ik niet eens de kroning zien of inhuldiging moet ik volgensmij zeggen:p

volgensmij heb er nu toch nog er een vrij lang verhaal van weten te maken. maar ik denk dat ik nu alle hoogte punten wel heb gehad.
groetjes!!
Ronald

  • 01 Februari 2013 - 21:44

    Hans En Elly:

    Hée Ronald, de wereldveroveraars in je toneelstuk; de katharen is wel bijzonder: de Amerikanen bedoelen kattenharen en de Europeanen hebben volgens mij een andere associatie bij Katharen. Maar mooi dat je daar weer het toneel ten tonele kon voeren.
    Ben jaloers op je ski ervaringen op die mooie brede pistes! Succes nog met je laatste basketbal wedstrijden.
    Liefs van ons en groetjes aan je host-family.

  • 02 Februari 2013 - 22:53

    Henkjan:

    Hey Ronald, echt top dat je ook in Amerika toneel speelt. Ik zou zo naar Amerika komen om je uitvoering te zien. Met onze musical gaat het ook goed . Ik wens je nog een super leuke tijd toe in Amerika! Groetjes Henkjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brownsville

Een reis met Into Study Exchange

Highschoolyear

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Prom en beginvan het einde

20 April 2013

Portland, Seattle!

10 Maart 2013

de tijd vliegt

01 Februari 2013

einde semester

19 December 2012

San Francisco
Ronald

Komend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika! Ik ga daar naar een Highschool en woon in een gastgezin. Af en toe zet ik een reisverhaal en foto;s op dit blog en kun je dat lezen. Zo kun je op de hoogte blijven:)

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 8071

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: