Portland, Seattle! - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu Portland, Seattle! - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

Portland, Seattle!

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

20 April 2013 | Verenigde Staten, Brownsville

Heee allemaal!

nou dit word denk ik een van mijn laatste reisverslagen vanuit amerika... gek hoor nog maar 8 weekjes en 'the dream' is voorbij. langzaam begint dat een beetje door te dringen. nu nog maar eventjes extra van amerika genieten:)

in de paasvakantie ben ik met mn gastfamilie naar de kust geweest een weekendje. was heerlijk om eventjes op het strand te zijn! we zaten in een huisje 1 minuut van het strand. we hebben daar op strand rondgelopen en zijn naar een aquarium geweest in Newport een plaatsje daaar dichtbij, dat was waar de Orka van Free Willy heeft verbleven. was echt heerlijk weer, wat uitzonderlijk is hier aan de kust. Ik had dus mazzel dat ik daar was met mooi weer!

de week daarna had ik een trip met mn exchange organisation naar Portland en Seattle. Echt een heel gafe trip. eerst portland waar we nog hebben geschaatst in een shopping mall. erg leuk want er waren veel mensen die nog nooit geschaatst hadden, gaf een aantal mooie valpartijen. maar iedereen vond het erg leuk. echt een hele leuke en hechte groep. dat maakte het extra leuk. daarna gingen we door naar Seattle, in Washington, de stad van Starbucks! heb de eerste winkel van starbucks gezien. natuurlijk de Space Needle, de bekende toren van Seattle. mooi overzicht van de stad. we verbleven in een hotel waar we 's avonds spelletjes speelde en konden zwemmen. al met al een erg geslaagde week! hopelijk werkt het nu wel om fotos te uploaden, vorige keer werkte dat niet helaas.

Wat blijkt dat ik op de school zit waar een van de oprichters van Nike naar school is gegaan. met mijn businessclass ben ik op een fieldtrip geweest naar het hoofdkantoor van Nike, dat was echt super gaaf! een campus waar je echt wel wilt werken. we kregen een presentatie van mensen die schoenen ontwikkelen, sokken en hoe ze reclame maken. we kregen schoen designs te zien die nog niet in de winkel liggen. daarna een rondleiding over de campus. super groot, en de gids vertelde dat je hier lange werkdagen maakt maar dat heel normaal is om je werk eventjes stil te leggen en 2 uurtjes te gaan sporten. Het is echt een sportcampus met allemaal gebouwen van topsporters. we zijn in het gebouw van Michael Jordan geweest. echt gaaf om te zien!
de week dat ik naar portland ging waren we naar de Nike Employee store geweest. heb daar veel spullen kunnen kopen want alles was 50% off. dus alle jordan en nike spullen waren nu super goedkoop!


Vorige week had ik een uitvoering met mn drama class. we hadden een opdracht gekregen om een romantiche komedie te schrijven. een aantal van die toneelstukken zijn uitgekozen om uit te voeren. een daarvan was van mij. dus heb mijn eerste toneelproductie in amerika gehad! Ik had het geschreven en het was ook de bedoeling om het te regiseren, dat laatste heb ik maar een klein beetje kunnen doen want de week voor de uitvoering was ik naar Seattle dus kon het niet helemaal afmaken. maar het was erg leuk om te doen. er waren nog twee andere stukken die 2 andere studenten hadden geschreven, ik had in eentje een rol als hond en in de ander een kantoormedewerker die uiteindelijk met een van de klanten trouwde. t waren erg grappige toneelstukken!
14 mei gaan we de laatste uitvoeren, iemand uit mn klas had een enorm groot toneelstuk geschreven en was te lang om met de andere drie te doen. Ik heb in dat toneelstuk ook een rol waar ik in mag gaan zingen... gaat nog leuk worden dus.
heb er wel zin in!

nou volgensmij heb ik alle hoogte punten wel zo'n beetje benoemd. Ik heb op facebook veel fotos gezien van gala, zag er leuk uit!

Groetjes Ronald

  • 21 April 2013 - 10:35

    Elly:

    Hé Ronald! Hoewel we al helemaal bijgepraat waren, is het toch weer leuk om je bericht te lezen én de foto's nog eens rustig te bekijken. En ja, je bent ruim over de helft van je 'American Dream' maar tegelijk heb je nog heel wat weken te gaan met even zoveel uitingen van je American Dream. Geniet ervan! En ja, in Nederland komt er een andere realiteit aanbod, maar ook daarin worden veel dromen geleefd hoor! Nu droom ik van een leuk smiletje......geen idee hoe die hier te plaatsen. Nou, dan maar een "lucht'kusje! Elly

  • 21 April 2013 - 20:39

    Peter:

    Hee Ronald!
    Wat leuk om weer wat van je te lezen =) Super leuk dat je daar ook weer verder bent gegaan met drama! Het jaar gaat snel he, dat voelt voor mij zo in het examenjaar juist wel weer als een opluchting. Niet gevreesd dat het te snel voorbij gaat! Want zoals Elly al zei, in Nederland worden ook weer dromen geleefd! Ik kan niet wachten om je weer te zien!
    Groetjes, Peter (Verweij)

  • 22 April 2013 - 10:34

    Margarethemar:

    Hallo Ronald,

    Geniet deze laatste weken van Amerika en van je gastgezin. De Amerikaanse droom is bijna ten einde, maar de hollandes gaat beginnen.

    Margarethe en haar mannen.

  • 22 April 2013 - 11:11

    Iris:

    He bro! Leuk je verhaal; wat een ontzettend gave dingen heb je weer gedaan! Die foto's vind ik ook wel erg leuk om te zien. Geniet nog van de komende tijd en 8 weken is best nog wel lang. :-)
    Dikke knuffel! Liefs, Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brownsville

Een reis met Into Study Exchange

Highschoolyear

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Prom en beginvan het einde

20 April 2013

Portland, Seattle!

10 Maart 2013

de tijd vliegt

01 Februari 2013

einde semester

19 December 2012

San Francisco
Ronald

Komend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika! Ik ga daar naar een Highschool en woon in een gastgezin. Af en toe zet ik een reisverhaal en foto;s op dit blog en kun je dat lezen. Zo kun je op de hoogte blijven:)

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 8070

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: