Eerste verslag vanuit Amerika - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Amerika - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Amerika

Blijf op de hoogte en volg Ronald

13 September 2012 | Verenigde Staten, Brownsville

Hee allemaal!

WOW wat ging het allemaal opeens snel zeg!
ik was nog volop aan het werk en dacht eigenlijk dat het niet meer door zou gaan. en opeens was het bericht daar, ik zou naar Amerika gaan en het High School programma gaan volgen waar ik het afgelopen half jaar op had gewacht.

Nu zit ik hier in Amerika. Te Brownsville in Oregon (Noord West Amerika). Ik zit in een gast gezin. heb 2 broers, een van 19 en een van 13. zowaar ben ik niet meer de jongste thuis!! En een vader en moeder van rond de 40 jaar. weet uit mn hoofd niet precies hun leeftijd. echt een super leuk gezin. een echt sportgezin. ze basketballen veel, heb net met mn gastvader afgesproken om te gaan trainen voor basketbal zodat ik goed ingespeelt ben voor het basketbalseizoen start. en ik heb als doel gesteld om te kunnen dunken. ze zeggen hier dat het me gaat lukken als ik train:p

Het is echt raar om te bedenken dat ik een heel jaar weg ben. het is hier zo anders dan thuis. hier is alles BIG. het is echt super gaaf hier. maar het is anders en dat is wel ff wennen.

Engels Engels en nog meer Engels. je leert wel snel engels omdat je niets anders hoort maar heb soms wel ff het gevoel van, kom op jongens praat nou gewoon nederlands:p. heb net mn huiswerk gedaan. heb nu 2 dagen school achter de rug. het niveau is niet moeilijk maar om alle termen van wiskunde te verstaan. maar dat went wel.
mijn vakken zijn:
- Business
- Foto Yearbook
- Algebra
- US History
- Drama
- PE (gym)
- English
dit rooster heraalt zich elke dag in deze volgorde, ik heb een dag langer weekend dan ik gewend ben in nederland. op vrijdag zijn we namelijk ook vrij! ik ben nu 1x met de schoolbus gegaan. het zijn echte gele amerikaanse schoolbussen!

ik zit op een echte sportschool. sport betekend hier heel veel. het is alleen maar sport er zijn geen andere buitenschoolse activiteiten omdat we zo'n kleine school zijn. nu is American Football bezig. Ik dacht eerst om mee te gaan doen. maar ga het toch niet doen omdat het een ingewikkelde sport is en ik geen zin heb om de geblesseerd te raken voor het basketball seizoen. en de kans dat je je blesseerd is redelijk aanwezig:p
ik ga zaterdag wel naar een College Team american football. dat is ongeveer eredivisie voetbal in nederland. julie horen nog hoe dat was.

ze zijn hier allemaal goed in basketball! zelfs de kleine kinderen schieten al heel goed. dus en nu met John mn gastvader aan het trainen om hoger te kunnen springen en voor mn conditie. en we gaan veel basketballen en wat gewichtheffen om me helemaal in vorm te hebben voor het basketbalseizoen. en hij heeft echt goede oefeningen om je springkracht te verbeteren.

EN het is nu mn verjaardag hier:P. op school probeerde ze mn naam om te roepen dat ik jarig was maar mn achternaam krijgen ze niet uitgesproken.

ik ga het niet zo lang maken want ik kan wel door blijven schrijven met allemaal dingen die ik meemaak. maar dan wordt t saai:p

oja en sorry voor de mensen waar ik niet of heel laat op reageer. maar ik wil niet de hele tijd op de computer zitten hier bij mn gastgezin. is niet zo gezellig. maar ik ga proberen om op allemaal te reageren;)

Liefs Ronald
PS als je je e mail adres invult krijg je een mailtje als ik een nieuw verslag heb geschreven;)

  • 13 September 2012 - 12:58

    Elly:

    Lieve Ronald, Het is nu een week geleden dat je vertrokken bent en waarin veel veranderd is, dat laat zich niet in één of twee berichtjes verwoorden en dat hoeft ook niet. Het ziet er allemaal leuk en goed uit en voor alles het is jouw jaar! Geniet en maak gebruik van je mogelijkheden. Liefs Elly.

  • 14 September 2012 - 07:28

    Kimberley:

    Leuk Ronald! Klinkt goed. (: Liefs.

  • 14 September 2012 - 09:08

    Danielle:

    Super leuk allemaal! Veel succes! Wou het eerst ook doen haha, super dat je het durft allemaal.

  • 14 September 2012 - 09:20

    Michelle:

    Heey Ronald, super leuk om dit te lezen ;) Heel erg veel plezier daar en geniet ervan! xxx Michelle

  • 14 September 2012 - 15:11

    Femke:

    Klinkt superleuk allemaal daar! Veel plezier en geniet ervan! :)

  • 14 September 2012 - 15:41

    Henkjan:

    Hey ronald, het is echt leuk om tehoren dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik blijf je volgen op je blog.
    groetjes Henkjan

  • 14 September 2012 - 22:06

    Stephanie:

    Gaaf Ronald!! Klinkt goed allemaal!! En ga inderdaad maar lekker basketballen! ;-)
    Liefs, Stephanie

  • 15 September 2012 - 10:05

    Jan Ter Telgte:

    Hoi Ronald,
    Mooi om te lezen dat je het naar het zin hebt , het is natuurlijk wel wennen maar ik neem aan dat daar net zo makkelijk kunt wennen als dat je ook in Ootmarsum kunt.(grapje)
    Ik wens je een hele mooie tijd daar en veel plezier.
    Ik zal je blog blijven volgen.
    Kun je aangeven welke highschool je zit, dan kunnen we dat via streetview bekijken,is wel leuk.


    Groetjes uit de stad Ootmarsum

    Hanneke, Julia, Jan

  • 15 September 2012 - 12:00

    Joke Speckmann:

    Tertelechte Ronald,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    en gooi die bal in het doel hoor!!!!
    lieve groett

    Joke

  • 16 September 2012 - 15:29

    Dagmar:

    He Ronaaald!
    Wauw, het lijkt dat je het er echt naar je zin hebt, gelukkig maar! En nog gefeliciteerd met je 18e verjaardag :)
    Onwijs veel plezier nog daar, succes op school en met basketbal!
    Liefs Dagmar

  • 17 September 2012 - 23:50

    Hans:

    Hoi Ronald,
    Heel leuk om je verhaal ook hier te lezen. De foto's had ik eerst gemist, maar nu bekeken: Prachtig, zo krijgen we een aardige indruk hoe het bij je nieuwe thuis er uit ziet. Je nieuwe toestel doet het goed ;-)
    liefs, Hans.

  • 19 September 2012 - 17:14

    Daphne:

    Hee stoere broer,

    Gaaf man, wat je allemaal doet! Heel leuk om even te lezen en zeker ook om de foto's te zien! Het ziet er allemaal erg amerikaans uit. Hoop snel weer iets te horen:)
    Liefs

  • 22 September 2012 - 12:25

    Nieske:

    Hoi Ronald,
    Heel leuk om je verslag te lezen. Ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, al is het wel een beetje te laat. leuk die foto's. Zo kan ik ook een beetje meekijken .
    Ik wens je een hele fijne tijd in "big USA"
    Liefs
    Nieske

  • 26 September 2012 - 22:00

    Robert:

    psst Ronald. Een beetje foto's zetten op facebook maar je blog niet bijwerken. Dat kan beter. (stille hint)

  • 27 September 2012 - 06:30

    Ronald:

    komt goed robert! volgende week komt er een nieuw verslag. ga dit weekend naar een meer wat heel mooi schijnt te zijn. dus volgende week ergens komt het nieuwe verhaal.
    Bedankt voor iedereen zijn/haar reacties! vind het heel leuk om te lezen:)

  • 27 September 2012 - 06:30

    Ronald:

    komt goed robert! volgende week komt er een nieuw verslag. ga dit weekend naar een meer wat heel mooi schijnt te zijn. dus volgende week ergens komt het nieuwe verhaal.
    Bedankt voor iedereen zijn/haar reacties! vind het heel leuk om te lezen:)

  • 28 September 2012 - 12:14

    Naomi:

    Wow klinkt super gaaf! ik wil van alles op de hoogte zijn.
    fijn dat je het zo leuk hebt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brownsville

Een reis met Into Study Exchange

Highschoolyear

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Prom en beginvan het einde

20 April 2013

Portland, Seattle!

10 Maart 2013

de tijd vliegt

01 Februari 2013

einde semester

19 December 2012

San Francisco
Ronald

Komend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika! Ik ga daar naar een Highschool en woon in een gastgezin. Af en toe zet ik een reisverhaal en foto;s op dit blog en kun je dat lezen. Zo kun je op de hoogte blijven:)

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 1230
Totaal aantal bezoekers 8073

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: