een nieuwe update! - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu een nieuwe update! - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

een nieuwe update!

Door: ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Brownsville

Heee allemaal,

Het is weer eventjes geleden, maar nu heb ik weer veel te vertellen. ik hoop dat ik nog alles kan herinneren:p
Het is hier nog steeds geweldig!! Ik begin nu echt gewend te raken hier, begin plaatsen te herkennen als we met de auto ergens heen gaan.
Het is nog steeds mooi weer! de nachten beginnen wel koud te worden maar ik heb nog geen regen gezien afgezien van de sproeier in de tuin. maar de rest van het jaar is het weel grotendeels het zelfde als in nederland, regen, bewolkt en regen.
elke dag moet ik rond 6:30-7:00 optaan om de bus te halen voor school. ja ik ga echt in een gele oude bus naar school elke dag weer. eerst dacht ik 'gaaf een echte schoolbus!' maar het zijn echt rotbussen! elk hobbeltje wordt 10x vergroot, dus als je aankomt op school ben je goed wakker geschud.
op school heb ik 1vak veranderd. ik had algebra1 en dat is een van de laagste levels in algebra. Het was het niveau van 3e klas dus was zo saai dat ik naar een hoger level ben geplaats. nu is het echt wel een stuk lastiger, vooral de begrippen in engels zijn lastig. en de wiskunde die ik nu krijg heb ik nooit echt gehad op school dus een deel is helemaal nieuw voor me. maar dit is wel beter want nu leer ik tenminste wat:)
En mensen! als je moeite hebt met schrijven in het engels, ga naar amerika naar een highschool dan leer je in een paar weken tijd hele verslagen schrijven in het engels. ik moet elke week voor geschiedenis een essay schrijven en dan de week erna herschrijven. in het begin is het echt lastig maar het gaat steeds beter. ik heb afgelopen week een verslag geschreven voor engels van 4 pagina's in het engels:o dat had ik nooit kunnen bedenken een paar maanden geleden.

maarr naast school en huiswerk doe ik nog meer dingen. ik word aardig bezig gehouden, heb bijna geen tijd om dit te schrijven:p.
Met de eschange student organisatie ICES ben ik twee weken geleden op een trip geweest. Het was een weekend naar de kust. we sliepen in een groot huis met allemaal andere exchange students. de zondag moesten we vroeg opstaan om optijd in de haven te zijn. we gingen namelijk met een Jetboat de rivier op. een jetboat is een boot die over heel ondiep water kan en heeel snel! Echt het was amazing! ik heb op de trip een aantal mensen ontmoet waar ik nu nog contact mee heb dus dat is leuk. met de boot konden we op plekken komen waar niemand anders kon komen afgezien van een enkele visser. dus de kans dat we wilde dieren zouden zien was erg groot. alleen hadden we pech want afgezien van wat herten en adelaars hebben we niets bijzonders gezien. maar het varen alleen was al heel gaaf en de rotsen en bossen aan de rand van de rivier was echt amazing om te zien.
het was 4 uur rijden van brownsville waar ik woon. we gingen zaterdag weg en kwamen zondag terug. moet je maar bedenken dat je even in het weekend naar frankrijk gaat en dan zaterdagmiddag weg en zondag terug. dat zou je niet zo snel doen. nou hier dus wel! dat is wel gek om te bedenken wat voor afstanden je aflegt hier.

Het weekend daarop was er weer een trip. alleen dit was meer een familie weekend. het was wel georganiseerd door ICES maar heb dat weekend bijna geen anderen gezien, omdat iedereen met zn familie was. het was een dagrtip naar Crater Lake(3 uur rijden). maar mn gastfamilie leek het wel leuk om er een weekend van te maken. dus ik ging op vrijdag al weg met opa en oma en braden mijn gastbroertje. we sliepen in een hotel dicht bij de plek waar we de volgende dag heen zouden gaan. 's avonds kwamen mn gastouders en de broer van mn gast moeder en zijn vrouw vanuit california. Ik heb de hele avond in het zwembad gelegen met braden, was heel leuk want er was niemand anders in het zwembad, dus we gingen van het zwemdad naar het bubbelbad, van het bubbelbad naar de sauna en van de sauna naar het stoomhok.

de volgende ochtend gingen we naar Crater Lake. dat is een meer dat is ontstaan in een krater van een vulkaan. het is een afgesloten meer dus er is geen enkele uitgang voor het water. het water is er gekomen door regen en smeltwater. Het is zooo mooi daar! ik upload ook wat fotos van het meer. het is zo blauw, heb nog nooit zo blauw water gezien. enkele van jullie hebben vast al foto's op facebook gezien van het meer. ik denk dat ik niet veel meer over dat hoef te zeggen anders dan dat het echt een topweekend was. dat weekend had ik echt het gevoel dat ik hier wil wonen!
op de terugweg reden we vlak langs een bosbrand. je kon de gloed van de vlammen zien in de wolken en het stonk naar verbrand hout. was wel gaaf om te zien en dat je zo dicht bij kon komen. we reden over de weg en elke zijweg was afgesloten vanwege de brand. dit was het beste weekend tot nu toe!

Ik denk dat dit de hoogte punten waren van afgelopen weken. dus ik stop nu maar met typen:)
Ik hoop dat het daar in nederland ook allemaal goed gaat. ik heb het drama van Haren wel meegekregen. ik keek 1x op NU.nl en ik las niets anders, maar het was hier niet op het nieuws. in andere landen wel had ik begrepen. wat wel de hele tijd op het nieuws is, is de presidentsverkiezingen. het is zo vaak op het nieuws dat je er gek van wordt. maarja he dat hoort er bij en het is bijna afgelopen.

Tot het volgende verslag:)
Ronald

  • 07 Oktober 2012 - 10:26

    Jan Ter Telgte:

    Hi, Ronald.
    Heel gaaf de je het zo amazing leuk naar het zin hebt.
    De afstanden zijn natuurlijk wel even wat anders dan hier in Nederland.
    Maar goed ik begrijp dat het wel went.
    Hier in Nederland is het weer echt herfst. Afgelopen week veel regen en wind, maar vandaag ,zondag, schijnt de zon.
    Wij wensen je nog een hele fijne tijd daar en de groetjes van Hanneke, Julia en Jan

  • 08 Oktober 2012 - 18:28

    Elly:

    Hoi Ronald, wij zijn weer terug in Nederland en hoewel we geen hele grote afstanden hoefden af te leggen ging alles wel per auto. Wandelen was gewoon levensgevaarlijk. Maar het was een heerlijk weekje en we hebben flink vit. D opgepot! En nu genieten we weer van de herfstkleuren en fietsen met de "kop in de wind!"
    Bij jou is het nog steeds mooi nazomer weer zag ik, geniet ervan en wij genieten met je mee! Liefs Elly

  • 09 Oktober 2012 - 09:34

    Margarethe:

    Fijn te lezen, dat het geweldig is. Het lange wachten op een plaats wordt beloond.
    Het is leuk om op deze manier je belevenissen te lezen. Hier is het inderdaad herfst
    aan het worden. De jongens hebben volgende week al vakantie. Daarna wordt het hard
    werken voor de mannen SE-weken.
    Voor de komende tijd veel plezier en geniet.
    Groetjes van ons allemaal,
    Margarethe.

  • 11 Oktober 2012 - 21:04

    Kaylee:

    Wauw Ronald, wat onwijs gaaf allemaal!! Ik ben eeerg jaloers maar ben superblij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Enjoy!! xxx

  • 21 Oktober 2012 - 15:58

    Elly:

    Hoi Ronald, zo juist je laatste fot's bekeken, had het even gemist, maar wat heb je een prachtige foto's van Craterlake gemaakt! Echt heel mooi! En een leuke impressie van the American football! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brownsville

Een reis met Into Study Exchange

Highschoolyear

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Prom en beginvan het einde

20 April 2013

Portland, Seattle!

10 Maart 2013

de tijd vliegt

01 Februari 2013

einde semester

19 December 2012

San Francisco
Ronald

Komend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika! Ik ga daar naar een Highschool en woon in een gastgezin. Af en toe zet ik een reisverhaal en foto;s op dit blog en kun je dat lezen. Zo kun je op de hoogte blijven:)

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 8078

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: