Home coming and Halloween! - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu Home coming and Halloween! - Reisverslag uit Brownsville, Verenigde Staten van Ronald Telgte - WaarBenJij.nu

Home coming and Halloween!

Blijf op de hoogte en volg Ronald

02 November 2012 | Verenigde Staten, Brownsville

Hee allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven, dan heb ik nu ook weer veel te vertellen. want afgelopen maand heb ik homecoming gehad en natuurlijk halloween!

als eerst thanks voor alle reacties , vind het heel leuk om die te lezen. hier begint het ook herfstachtig te worden. het weer lijkt vrij veel op nederland. bewolkt en regenachtig.

Ik zal jullie eerst vertellen over de homecoming week die ik heb gehad. homecoming is de laatste thuiswedstrijd van het football seizoen. en de hele week zijn er allemaal leuke dingen op school. zo was er op maandag machovolleyball, dat is een volleyball competitie voor jongens. dat was echt super leuk en gezellig. Elke dag van de week had een thema qua kleding. we hadden gewoon school alleen was het de bedoeling dat je gekleed in het thema van de dag naar school ging.
de thema's waren:
maandag: monochrome day: in 1 kleur naar school, ik was helemaal in spijkerkleding naar school.
dinsdag: throwback day: als iemand van de 80's of langer geleden naar school. ik had daar geen kleding voor dus heb die dag niet gedaan.
woensdag: something that you're not day: alles was mogelijk, iets wat je niet bent. dat was de dag dat bijna iedereen verkleed was:D. ik ging naar school als nerd zoals sommige al op fotos hebben gezien.
donderdag: red,white, blue day: de kleuren van de school. ik had mn zwembroek aan die had die kleuren.
vrijdag hebben we geen school, ik heb maar 4 dagen les.

De hele week waren er meerdere dingen zoals football voor meiden(powder puff), volleyball voor de jongens(macho volleyball) en iedereen komt daar heen, het was echt super gezellig!! Het leukste was denk ik de dag dat er powderpuff was. het was super gezellig met iedereen, heb veel fotos gemaakt, na de wedstrijd waren er spelletjes met klas tegen klas. en ze zijn hier van het iets meer risicospelletjes dus dat maakt het extra leuk. een voorbeeld is iemand die op een stoel zit optillen en met stoel en al 360 graden draaien. na de games was er een bonfire, een enorm kampvuur, en dan bedoel ik ook echt enorm!! kijk maar op de fotos:)

Op zaterdag was de dance. je kunt er heen met vrienden of met een date, ik had een date maar we gingen met een groep er heen. Het was een beetje een raar schoolfeest, niet zoals wij gewend zijn met een dj en in een grote ruimte. het was hier in de cafeteria en een laptopje met nummers die na elkaar werden afgespeelt dus echt een dance kon je het noemen maar het was wel gezellig met de mensen die ik kende. het was alleen niet echt het hoogte punt van de homecoming:p met dit schoolfeest was de homecoming aan zijn einde gekomen. De football game hadden we gewonnen wat betekend dat we naar state gaan. laat maar zeggen de winaars van de competities in oregon spelen tegen elkaar.

ben je net een beetje bijgekomen van de homecoming mag je je al voorbereiden op het volgende feest, namelijk Halloween! de hele maand zijn er al 'halloween films' op tv en ik heb een pompoen uitgeholt echt grappig om te doen! kijk maar naar de fotos voor het resultaat! Ook ben ik naar een haunted house geweest. dat is een gebouw (in dit geval een school) dat helemaal is omgebouwd tot een scary place. allemaal lichten, mensen die verkleed zijn, gafe halloween decoraties met veel detail. zit heel veel geld in denk ik zo uitgebreid was het. het was niet echt eng omdat er veel mensen waren en als je voor je mensen hoorde schreewen wist je al waar iets engs was maar het was wel heel leuk om gedaan te hebben.

En dan was er natuurlijk Halloween! sommige mensen waren verkleed op school maar de meeste niet. halloween kun je een beetje vergelijken met sint maarten, je gaat 's avonds langs de deuren voor snoep. het is meer voor de kleinere kinderen maar omdat ik halloween nog nooit had gevierd moest ik het natuurlijk ook even gedaan hebben. dus eerst ging ik met mn gastbroertje en een paar vrienden van hem, ik voelde me niet heel relaxed als 18 jarige rondlopen en mensen om snoep vragen en mn broertje is 14... maar wat later kwamen er ook vrienden van mijn leeftijd en dan is het gelijk een stuk minder erg. met hun ben ik een paar huizen langs gegaan maar vooral een beetje rondlopen in het dorp en t was gezellig. dus halloween heb ik ook meegemaakt:) ik denk dat thanksgiving en kerst toch iets leuker zijn.

Dit weekend heb ik eigenlijk voor het eerst veel te doen qua huiswerk. ik heb niet veel toetsen waar je veel voor moet leren maar moet veel essays schrijven. en het is nu halverwege het eerste semester. dus mn geschiedenisleraar vond het leuk om ons een grote toets te geven. ik mag dit weekend 3 essays schrijven die ik maandag moet inleveren. in de klas hebben we een kleine toets gedaan die 50 punten waard is en de essays zijn 200 waard. het is wel gek want je mag hier gewoon je aantekeningen bij de toets houden, soms laten ze je gewoon een soort spiekbriefje maken. dus echt lastig zijn de toetsen niet:p

nou ik heb alweer veel verteld dus stop er nu maar eens mee:)
tot het volgende verhaal!
Ronald

  • 03 November 2012 - 20:29

    Bram:

    Hey Ronald!

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal aan doen bent en meemaakt! ook erg goed dat er links en rechts wat foto's bij zitten..coole pompoen met die handjes! We hebben van de week nog pompoensoep gemaakt..heb jij dat al gedaan? Vonden ze het lekker?

    Je school klinkt als een relaxte bedoening (behalve de essays) maar daar kom je wel door heen zo te lezen. Tof dat er allemaal dingen worden georganiseerd en dat er dan ook zo veel mensen komen. Moest wel lachen net; had namelijk eerst je foto's bekeken en daarna pas de toelichting..dacht toen ik d foto zag van jou als nerdje ...what!! waarom heeft die gast zijn broek zo hoog...!! hahahaha. Was dus de bedoeling..

    We hebben je bestelling in goede orde ontvangen en hebben vandaag ook wat shopping gedaan..gaat volgende week op de post en dan is het afwachten...

    Liefs en veel plezier daar!

    Bram


  • 03 November 2012 - 23:18

    Hans:

    Hoi Ronald,
    Nou je valt van de ene activiteit in de andere: leuk hoor. De theamdagen:prachtig! Heb je als nerd alleen je bril op of is'tie ook nodig in de klas? En je vermomming tot Ronals the Glow Bug is het ook helemaal.
    Leuk om het ook allemaal te lezen op je blog; En suc6 met je essays dit weekend.
    groetjes, Hans.

  • 04 November 2012 - 11:40

    Peter:

    Hee Bro,

    Geniaal man, volledig in spijker-tenue...net als je vader in vroegere tijden ;-).. dus dat had je ook aan kunnen trekken tijdens the 80's.
    Hoe was trouwens je pompoensoep gelukt? Laten ze je nog in de buurt van het fornuis komen, of is de magnetron nog het enige wat je mag gebruiken ;-).

    Homecoming, halloween, thanksgiving, kerst, oudennieuw, het zijn wel feestmaanden! Have fun and enjoy my fellow!


  • 04 November 2012 - 21:40

    Elly:

    Hoi Ronald,

    Het is zo leuk om je verhaal te lezen, ookal had je al veel verteld en dan die foto's vooral die pompoenen, echt super! John had ook al een foto gestuurd in je goene outfit voor Halloween. Verkleden en toneel spraken je altijd al aan.......je komt helemaal aan je trekken!
    Dit weekeinde dus effe buffelen, tsja blijft school hè?! Maar volgens mij begin je deze week met basketball op school, maar daar horen en lezen we later wel weer over. Succes met je essays!

    Liefs Elly



  • 06 November 2012 - 00:10

    Femke:

    Leuk om te lezen! Klinkt allemaal ook erg leuk bij jou!
    Lees nu wel echt de verschillen tussen stad en dorp. Bij mij is het namelijk door de buurt lopen en bij jou is het door het dorp, haha!
    Veel plezier nog verder!! :)

  • 06 November 2012 - 15:15

    Stephanie:

    Hi Ronald!
    Leuk weer een verhaal van je te lezen!
    Wat zijn er veel activiteiten daar op school! Gezellig zeg. Zijn de 3 eassys een beetje gelukt? Heb je er een lamme arm aan overgehouden of kan ik je bestempelen als über tiepmiep ;-)
    (Heb net twee tentamens achter de rug en had ook graaag een spiekbriefje bij m'n statistiek tentamen gehad!;-))
    Leuk wat fotootjes te zien! Volgens mij heb jij het helemaal naar je zin daar in Oregon!
    Houden zo!
    Veel liefs en tot het volgende verhaal! (of skype...)
    Stephanie


  • 03 December 2012 - 20:38

    Bram:

    Hey Ronald!

    Het is alweer een tijdje terug dat we hebben geskyped..nog nieuws?
    We staan hier natuurlijk op springen...want over 2 dagen is het Sinterklaasavondje!!

    Ik hoop snel weer wat fotootjes te zien!

    Groetjes! Enne zoet zijn!

    Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brownsville

Een reis met Into Study Exchange

Highschoolyear

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Prom en beginvan het einde

20 April 2013

Portland, Seattle!

10 Maart 2013

de tijd vliegt

01 Februari 2013

einde semester

19 December 2012

San Francisco
Ronald

Komend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika! Ik ga daar naar een Highschool en woon in een gastgezin. Af en toe zet ik een reisverhaal en foto;s op dit blog en kun je dat lezen. Zo kun je op de hoogte blijven:)

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 8074

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: